Eilen iltapäivällä mulla oli vähän puuhakasta. Kun olin käynyt siskoja ja veljeä moikkaamassa, otin pienet unoset - ja sitten olin entistä virkeämpi touhuamaan.

Mulla nääs on tällainen iiiso lelu, joka pitää kovaa ääntä. Mutta minä tyttö en pelkää.

Tässä minä taistelen mustekalan lonkeroita vastaan uljaasti.

Mustekala selätetty - ja olen valmiina uusiin kepposiin.

Täti- Assia en uskaltaisi selättää, mutta häntää olisi ollut kiva napata. Tädin kurkusta kuului kuitekin vaimea murrrrr, joten katsoin parhaaksi poistua paikalta.

Sen sijaan isotäti -Elsan häntään uskalsin tarttua, kun Elsa-täti on aika kiltti.

Mun äitin kanssa oli kiva painia. Se tykkää vielä leikkimisestä.

Ja niin tykkään minäkin.

Vähänks mun äiti oli järkyttynyt, kun kesken tuolille kurottelun multa tuli kakka. Ei mikään huono asento kylläkään.

Sori äiti ja emäntä ja kaikki.

Mutta nyt kyllä alkaa jo raukaista.

Äiti ja Assi-täti katselivat telkkaria ja minä pistin pötkölleni.

Kun emäntä tuli kans telkkaria kattoon, pääsin kyllä parhaalle paikalle eli emännän syliin. Krooh!

Sellainen oli mun eilinen ilta, mutta olen minä tänäänkin puuhaillut yhtä ja toista - ja mulla on käynyt vieraitakin.

Minä nukuin makeasti koko yön emännän vieressä. Kerran tuli pisuhätä ja kun minut laskettiin lattialle, kipitin kiireesti eteiseen paperille tekemään pissat ja yhtä kiireesti takaisin nukkumaan. Aamulla minä kävin pikaisesti ulkona, ja tein ekan kerran pisut sinne, mutta ei se kyllä mitään herkkua ollut, kun on niin kylmä.

Sitten taas leikin leluilla, joita tässä taloudessa tuntuu riittävän - onneksi.

Otettiin taas mustekalan kanssa matsi.

Ja äitin kanssa myös.

Assi-tätiä hermostuttaa, kun me äitin kanssa riehutaan.

Mutta kun sitä on kielletty asiasta huomauttamasta, se istui vieressä ja huulia lipoen rauhoitteli itseään.

Taitaa tuo Assi-tätikin haluta leikkiä myös mun kanssa. (Ja myöhemmin päivällä pieni leikkituokio tapahtuikin.)

Me ei äipän kanssa Assi-tädistä välitetty vaan pidettiin hauskaa.

Onneksi äippä makaa lattialla, niin mun on helpompi ylettää.

Tässä agilitykoiran alku hyppää elävän esteen yli.

Sit mua tuli katsomaan emännän ystäviä. Katsokaa ja ihailkaa, miten hienon bling bling-pannan sainkaan. Varmaan oikeita timantteja!

Sit mä sain vileä tämmöisen leopardinnahkaisen vinkulelun...

...ja aivan ihanan vaakkuvan sorsa. Nyt voidaan jo alkaa spanielien taipumuskokeisiin treenaus.

Sen verran rankkaa toi edustaminen on, että kun vieraat lähtivät, piti otta pitkät unet.

-----------

Mustan reunuksen sai päivä, kun kuulin, että nettiystävämme Elsa on lähtenyt koirien taivaaseen päivää ennen yksitoistavuotissynttäreitä. Elsa oli juttujen perusteella todellinen Persoona, joten varmaan jättää suuren aukon isäntäväkensä sydämeen. Aamu-koiralla on iso työ terapiakoirana. Osanottomme täältä Saagalandiasta!

----------

Friida got many toys today, when my friends visited to see her. She has been very playful all the time, and sleeps good long sleeps during the night. Once she has done a pee out, but because it´s so freezing  outside, I won´t take her out until the weather gets a little bit warmer. She does her pees on the newspaper, a cleaver girl.