Päivää! Olen matkanjohtajanne Priki. Ikää on reilut 13 vuotta ja se jo kertoo, että minuun voi luottaa. Minä ja joukko juvenaaleja teinejä (ynnä muutama ihminenkin) lähdimme ulkoilemaan Suomenlahden jäälle.

Tänne näin.

Huomasin heti teinit nähtyäni, että hommaa tule riittämään. Siksi päätinkin hiukan lämmitellä lihaksiani pikku piehtaroinnilla.

Niinkuin näette, ihan älyvapaata porukkaa. Tarkempi esittely lienee kuitenkin paikallaan.

Jepson asuu meillä. Minä leikin välillä hänen kanssaan.

Freesia asuu Figon ja Ferriksen kanssa. Piti vähän Friidalle ja Jepsonille (mutta varsinkin Friidalle) huomauttaa, kun ne nujuttivat vähän liikaa Freesiaa alussa. Auktoriteettini teki niihin vaikutuksen ja ne lopettivat kiusaamisen.

Ja tämän Friidan te taidatte tunteakin.

Sitten lähdettiin liikkeelle. Niinkuin kuvasta näkyy, ainoa järkevä koira joukosta olen minä (khöm).

Friida ja Freesia pitivät hauskaakin yhdessä. Ne ovat ihan mahdottomia pomppijoita, eikä Jepsonkaan niistä jälkeen jää. Katsokaa vaikka.

Freesia

Friida

Freesia

Jepson

Friida

Freesia esittää balleriinaa.

Kun tuollaista loikkimista on koko ajan ympärillä, sitä vanhakin innostuu irrottelemaan.

Varsinkin kun emäntäni innostui heittämään meille lumipalloja. Voin paljastaa, että lumipallot ovat intohimoni ja kurkustani pääsee korkeita ujellushaukkuja, kun vain pallon näenkin.

Pahus vieköön Friidan, joka myös rakastaa palloja. Enhän minä enää vauhdissa tuollaiselle kengurulle pärjää.

Jepsonkin huomasi, että pallon heitto on meneillään.

Se syöksyi paikalle ja pallojen perään.

Minä taistelin parhaan kykyni mukaan nuorempaa vastaan.

Mutta kun Friida ja Jepson yhdistivät voimansa, katsoin parhaaksi luovuttaa.

En minäkään nyt ihan hullu ole. Annoin nuorten riehua ja keskityin haistelemaan koirien jättämiä merkkejä.

Siellä ne taas menevät.

Se reissu päättyi sitten aikanaan. Polkuanturoideni väliin oli tullut valtavia jääpaakkuja, mutta urheasti minä tallasin, kunnes emäntäni huomasi hädänalaisen tilani ja otti paakut pois.

Haluaisin lähettää terveisiä Elsa- ja Evi-siskoille sekä Edu-veljelle. Hyvin täällä vielä voidaan.

------

Today was a very cold day, but the sun was shining so brightly that we went to the walk on the icy sea. Priki, Elsa's brother was with us and Freesia, Jepson and Friida too. The young ones are all quite eager jumpers. We all had fun althoug the wind was blowing all the time coldly.