Moi kaikki!

Mun emäntä vei minut ja Saaga-äidin tänään Hyvinkään koirauimalaan. Mukaan lähtivät Ässä -perro ja emäntänsä Kati.

Uimala oli mielenkiintoinen paikka. Pahus, kun en saanut juoksennella joka paikassa. Ensin minun jalkani huuhdeltiin ja päälle puettiin taas se liivi. Sitten päästiin porukalla allasalueelle.

Pläts, syöksyin uittajatädin avustuksella veteen.

Huomaatteko, miten tyytyväiseltä täti näyttää, kun minä osaan uida näin hienosti.

Äippäkin ui - tai laitettiin uimaan. Ei se itse olisi niin kovin innokas asiaan ollut. Uimatekniikka oli kyllä kunnossa.

Ässä on kova poika uimaan, mutta kun se oli ekaa kertaa uimalassa, sen täytyi hieman totutella ramppeihin ja allasveteen.

Hetken hohhoiltuaan se loikkasi syvyyteen, sillä vedessä kelluva pallo houkutteli niin paljon.

Suvereeniin tyyliinsä se porhalsi palloa noutamaan. Ässä on oikea uimamaisteri. Tämä on todettu ennenkin.

Minä seurasin altaan reunalta kiinnostuneena isompien uimatyylejä.

Sitten emäntä taas saatteli napakoin ottein äitimuorin uimareissulle.

Hyvä äiti. hyvä äiti!

Minä lähden vastaan.

Eikun pulahdus veteen ihan omin avuin -

Älä hätäile, äiti, mä tulen sua kannustamaan!

Jaksatsä ihan varmasti?

Eikö ole kiva, kun tulin vastaan - gulp, gulp, meni vettä suuhun!

Hei äiti, mikset sä vastaa mulle? - Hmm, äitiä vissiin otti päähän.

Mutta uitiin me yhdessä kuitenkin.

Kävin mä kannustamassa Ässääkin, mutta se vain kiroili mulle, kun se luuli, että mä himoitsen sen palloa.

Okei, ei sitten. Osaan minä uida yksinkin.

Terve äippä, minä tässä taas. Uidaanko vielä yhdessä?

Emännän mielestä minusta tulee vielä oikein hieno uimarikoira. Äipästä se ei ole aivan varma!

Tässä me istutaan vierekkäin kuivattelemassa. Ollaan me sitten söpö pari, eikö?

------SAAGALANDIAN VÄKI TOIVOTTAA KAIKILLE LUKIJOILLE HAUSKAA WAPPUA!!!-------

------------

Today I took Saaga and Friida to swin again to the Hyvinkää Dogspa. A spanish waterdog called Ässä came along with his owner. Friida was a very good swimmer and wasn´t at all afraid of water. Saaga wasn´t so eager to go to the pool, but when I got her in the water, she swam quite well. We must practice a lot in the summer.