Talviloma jatkuu. Minä opettelen luomaan rutiineja tämän neljän koiran lauman pyörittämisessä. Ulkoilut tapahtuvat kahdessa erässä. Assi ja Saaga ovat pari, Elsa joko yksin tai silloin tällöin Friidan kanssa. Friidan hihnalenkit ovat lähinnä harjoittelua. Helpompi sen kanssa on lenkkeillä turvallisissa paikoissa niin, että se on irti. Mutta sellaisia paikkoja on täällä meidän nurkilla aika vähän. Lunta on tällä hetkellä kaikilla kentillä niin paljon, ettei niihin pääse kuin kahlaamaan. Tulisi kevät pian!!!

No, tänään sentään saatiin aurinkoa ja löydettiin yksi parkkipaikka, jossa typykät vähän riekkuivat. Friidakin oli mukana. Muutaman närkästyneen piippauksen jälkeen automatka häkissä sujui hyvin. Mutta auta armias, jos auto pysähtyy ja neiti ei pääse häkistä pois. Sellainen kalabaliikki ja mielenosoitusmeteli on päällä, että oksat pois. Ja meikäläinen seisoo odottamassa, että tulisi hiljainen hetki, että tyypin voisi häkistä ottaa pois. Tahtonaisia tämä pieni.

Kuvia meidän juoksuista on tässä:

Pikakiiturikaksikko Assi ja Saaga

- ja vähän vanhempi kone Elsa.

Tyttökoirilla oli kivaa.

Kaikilla kolmella.

Täältä saapuu seurueen pienin.

Paini jatkuu. Friida katseli sitä hiukan varuillaan.

Sitten kävi äippä vähän pyöräyttämässä pikkuista.

- Ei hitsi! Vieläkö tuo Assikin tulee härnäämään.

Minä en kyllä leiki teidän kaa.

Äiti tulee lepyttelemään.

Katsos pieni, leikkiähän se vain oli. Älä mökötä!

Okei, annan anteeksi.

Täältä mä tulen hirrrmuista vauhtia.

Friida-lumiparta

Sitten mentiin äidin kanssa vähän nuuskuttelemaan kauemmas.

Friidaa alkoi paleltaa ja parkkipaikalle alkoi tulla autoja. Siispä matka jatkui. Vein Saagan taas treenaaman juoksumatolle, joka ei ole ihan helppo juttu, mutta hiljalleen minä ja koirakin alamme päästä jyvälle. Huomenna mennään uudestaan.

Kotona aika on mennyt rattoisasti. Yhtenä iltana Saaga nukkui keskellä eteisen lattiaa. Pikkutyttö tuli äidin viekkuun tälleen liikuttavasti.

Saaga antoi sen olla siinä ja jatkoi uniaan. Söpö  pari!

Nyt minä kuitenkin olen ihan virkeä.

Leikkiskö joku minun kanssani?

-Leikkiskös Assi-täti? - Murr!  - Ai ei. Okei.

Tuossahan on äiti? Äippä hei, tule leikkimään mun kanssa.

- Krooh!

Kyllä aikuiset koirat ovat ihan surkeita, kun nukkuvat koko ajan.

Pakko on minunkin kai päivätorkut ottaa.

Kohta taas Friida oli valmis uusiin touhuihin.

Friidalle maistuu ruoka hyvin. Kun sen on nälkä, kenellekään keittiössä ei jää asia epäselväksi, kun neiti ilmoittaa, että mulle ruokaa ja heti.
Pisut menevät pääsääntöisesti paperille, mutta toki vielä lirahtaa muuallakin. Luvattomia asioita on yritetty kaluta, jolloin kiellän ja vaihdan kohteen johonkin sallittuun. Kengät ovat Friidasta tosi kiehtovia, joten niitä ei passaa jättää esille ensi viikolla, kun työt alkavat.  Sitkeä yritys sohvalle pääsemiseksi itse on jo käynnissä. Reipas ja hauska lapsi!